Γράφει ο Βασίλης Μασσαλάς*

Στο τελευταίο Δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκαν τα δημοτικά τέλη του Δήμου Ιωαννιτών και μάλιστα αποφασίστηκε η μείωση τελών στα δημοτικά διαμερίσματα του πρώην Καποδιστριακού Δήμου. Για άλλη μια φορά η Δημοτική Αρχή δεν τόλμησε να εξορθολογήσει τα δημοτικά τέλη, και το μόνο που έκανε είναι να χρυσώσει το χάπι στους κατοίκους των παλιών δημοτικών διαμερισμάτων, που για πολλά χρόνια πληρώνουν τα ίδια τέλη με τους κατοίκους του κέντρου των Ιωαννίνων ενώ οι υπηρεσίες που απολαμβάνουν είναι δραματικά υποδεέστερες.

Τι είναι όμως αυτό που χαρακτηρίζει τα δημοτικά τέλη, και πως ο Δήμος μπορεί να μειώσει την επιβάρυνση των πολιτών, ειδικά μέσα στην παρατεταμένη κρίση, με ποιον τρόπο θα επιτύχει την πραγματική ανταποδοτικότητα των τελών, το να πληρώνει κάποιος δηλαδή τις πραγματικές υπηρεσίες που απολαμβάνει, και να αποκαταστήσει τις αδικίες που υπάρχουν, και πως θα εφαρμόσει κοινωνική πολιτική απέναντι σε ευπαθείς ομάδες η υποβαθμισμένες περιοχές;

Τα δημοτικά τέλη αποτελούνται κύρια και ουσιαστικά από τον δημοτικό φωτισμό, την αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων, και τον γενικότερο καθαρισμό της πόλης και του πρασίνου της. Η ανταποδοτικότητα ορίζεται με την κατανομή του κόστους που έχει ο Δήμος, μόνο για τις παραπάνω εργασίες, στους πολίτες. Στην πράξη όμως, μπαίνουν στο κόστος των ανταποδοτικών τελών πολλά έξοδα των Δήμων, που δεν είναι στην πράξη ανταποδοτικά, πχ για να αναφέρω μια αθώα περίπτωση, το κόστος ενός ηλεκτρολόγου του Δήμου επιβαρύνει τον δημοτικό φωτισμό, ενώ η κύρια απασχόλησή του είναι η συντήρηση των Δημοτικών κτιρίων. Αυτό είναι μια συνήθης πρακτική των Δήμων, που βέβαια στα Γιάννενα, ειδικά την περίοδο της Δημαρχίας Νίκου Γκόντα, που θέλοντας να αντιμετωπίσει τις σπατάλες της, ας θυμηθούμε την περίφημη ΑΝΔΕΙ του Κώστα Τσάγκα με τους πολυάριθμους «μη» συμβασιούχους της, έγινε πάγια πρακτική με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν τα Δημοτικά τέλη και να γίνουν τα ακριβότερα στην Χώρα.

Όμως ακόμη και όταν οι πολίτες χρεώνονται με το πραγματικό κόστος των ανταποδοτικών τελών, τα τέλη πάλι θα είναι ακριβά όσο ο Δήμος δεν φροντίζει να μειώσει το κόστος λειτουργίας του δημοτικού φωτισμού και της καθαριότητας. Η συνηθισμένη πρακτική των Δήμων είναι να προσλαμβάνουν εργατικό προσωπικό, και πολύ συχνά διμηνίτες, πενταμηνίτες, οκταμηνίτες, που βέβαια βοηθούν πολύ στην ψηφοθηρία του πολιτικού προσωπικού των Δήμων και στο πελατειακό κράτος, αλλά επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος των δημοτικών τελών. Ο εκσυγχρονισμός και η χρησιμοποίηση καινούργιων τεχνικών και μεθόδων, οι προσλήψεις επιστημονικού εξειδικευμένου προσωπικού αντί για οδοκαθαριστές, δεν απασχολούν τους δημοτικούς άρχοντες αφού άλλος πληρώνει. Η χρησιμοποίηση ιδιωτών σε επιλεγμένες εργασίες, που θα μείωναν σημαντικά τα κόστη, θεωρείται απαγορευμένη και αντιδραστική.

Εκτός από την υπερβολική επιβάρυνση των πολιτών με δημοτικά τέλη στον δήμο μας υπάρχει και σοβαρή ανισοκαταμέρεια της επιβάρυνσης μεταξύ των διαφόρων τμημάτων της πόλης, ανάλογα με τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν σε καθαριότητα και φωτισμό, μεταξύ του παλιού Καποδιστριακού Δήμου και των Δημοτικών διαμερισμάτων που ενσωματώθηκαν στον Δήμο Ιωαννιτών με τον Καλλικράτη, που κανείς ποτέ δεν τόλμησε να τα εξομοιώσει από τον φόβο του πολιτικού κόστους, με την χρέωση ηλεκτροδοτούμενων βοηθητικών χώρων σαν χώρους κύριας χρήσης, με την ενιαία τιμή χρέωσης επαγγελματικών χώρων ανεξάρτητα από την χρήση τους και τα σκουπίδια που παράγουν.

Θα προσπαθήσω να κωδικοποιήσω την προσέγγισή μου σε προτάσεις για τον Δήμο Ιωαννιτών που θεωρώ ότι πρέπει να τις λάβουν υπόψη, μια και έχουμε μπει σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τον Δήμο Ιωαννιτών.

  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο Δήμος Ιωαννιτών είναι, με την οικονομική του υπηρεσία, να κατανείμει το πραγματικό κόστος καθαριότητας και φωτισμού στους πολίτες του, και να μην τους επιβαρύνει με κόστη λειτουργίας του Δήμου.

  • Να επικεντρώσει την προσπάθειά του σε προσλήψεις εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού που θα οργανώνει, θα διευθύνει, θα επιβλέπει και όχι σε ανειδίκευτο εργατικό προσωπικό και μάλιστα με συμβάσεις μηνών.

  • Να σπάσει το ταμπού της χρησιμοποίησης ιδιωτών στην καθαριότητα και στην συντήρηση του φωτισμού, από την στιγμή που η επιβάρυνση των πολιτών είναι μικρότερη. Και για να μην παρεξηγηθώ σαν αριστερός, η ιδεολογία μου με υποχρεώνει να υπερασπίζομαι τα συμφέροντα όλων των πολιτών και όχι τα συμφέροντα ειδικής ομάδας εργαζομένων.

  • Είναι επιτακτική η ανάγκη να ολοκληρωθεί ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, αν και η πρότασή μου ήταν να συνδυαστεί με την μεταφορά του εργοταξίου του Δήμου, να επεκταθεί η ανακύκλωση σε όλες τις περιοχές του Δήμου και να προχωρήσει στην τοποθέτηση καφέ κάδων για τα βιοαποδομούμενα απόβλητα.

  • Να γίνει πλήρης εκμετάλλευση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων, ειδικά του πράσινου ταμείου, για την αλλαγή του φωτισμού και την χρησιμοποίηση φωτιστικών LED που πλέον έχουν γίνει σημαντικά φθηνότερα.

  • Η ομοιόμορφη κατανομή των δημοτικών τελών είναι ίσως το μεγαλύτερο αγκάθι για την Δημοτική αρχή, επειδή δημιουργεί δυσαρεστημένους, όπου τα τέλη αυξάνονται, χωρίς πολιτική αντιστάθμιση από τους ευνοημένους οι οποίοι παραμένουν παθητικοί. Η ισότιμη όμως αντιμετώπιση των πολιτών είναι υποχρέωση της κάθε Δημοτικής αρχής.

  • Μια σημαντική αρχή που πρέπει να ακολουθήσει ο Δήμος είναι η επιδοματική πολιτική που πρέπει να χρησιμοποιήσει απέναντι ειδικά σε φθίνουσες τοπικές κοινότητες, οι οποίες για να συγκρατήσουν έναν ελάχιστο πληθυσμό πρέπει να έχουν την στήριξη του Δήμου με ελάφρυνση των δημοτικών τελών.

  • Ο διαχωρισμός του Δήμου όσον αφορά την επιβάρυνση με δημοτικά τέλη πρέπει να γίνει, κατά την γνώμη μου, σε τέσσερεις ενότητες. Την αστική περιοχή που περιλαμβάνει τον οικιστικό αστικό ιστό από την Κατσικά μέχρι τα Καρδαμίτσια, τις ημιαστικές περιοχές, π.χ. Πέραμα, Πεδινή, Σταυράκι κλπ, τις φθίνουσες κοινότητες, Κράψη, Κρυόβρυση, Δαφνούλα, Κόντσικα κλπ, και τις υπόλοιπες τοπικές Κοινότητες.

  • Η αστική περιοχή πρέπει να διαχωριστεί σε τρείς κατηγορίες, τις κεντρικές περιοχές, τις ημικεντρικές και τις υποβαθμισμένες περιοχές όπου οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τον Δήμο βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Η πολιτική χρέωσης δημοτικών τελών, όσο και αν ποτέ δεν πρόκειται να είναι απόλυτα δίκαιη πρέπει να προσεγγίζει κατά το δυνατόν την ανταποδοτικότητα, τόσα παίρνω τόσα δίνω.

  • Η αντιμετώπιση ευπαθών ομάδων, ΑΜΕΑ, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ αποτελούν τμήμα της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου, και πρέπει να έχουν αντίστοιχη αντιμετώπιση, χωρίς όμως ανεξέλεγκτη επέκταση που δημιουργεί ανισορροπίες στην κατανομή των δημοτικών τελών.

  • Πρέπει να αντιμετωπιστεί από τον Δήμο η χρέωση των βοηθητικών χώρων σε μονοκατοικίες που αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της ισοτιμίας των πολιτών, και να αντιμετωπιστεί η χρέωση των επαγγελματικών χώρων, κύρια των καταστημάτων, με χρεώσεις που να αντιπροσωπεύουν την πραγματική επιβάρυνση που δημιουργούν στην πόλη.

  • Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην αντιμετώπιση που είχα σαν δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Ιωαννιτών, όταν πρότεινα την κατανομή των τελών σε περισσότερες κατηγορίες, και αντιμετώπιζα την άρνηση των υπηρεσιών ότι, αυτό δεν είναι δυνατόν επειδή το πρόγραμμα χρέωσης τελών της Δ.Ε.Η. δεν μπορεί να συμπεριλάβει πολλές κατηγορίες τελών. Η τεχνική αντιμετώπιση είναι ότι έχουμε μια τιμή τελών και έναν συντελεστή που πολλαπλασιάζεται με τα τετραγωνικά της κάθε ιδιοκτησίας, οπότε έχουμε όσες κατηγορίες τελών θέλουμε.

*Βασίλης Μασσαλάς πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Ιωαννιτών

 

 

Είκοσι χρόνια μετά από την πρώτη ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση (Καποδίστριας 1997) και οκτώ χρόνια εφαρμογής του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»,

 

μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν ριζικά την πορεία της Αυτοδιοίκησης και της δομής του κράτους, η χώρα ήταν έτοιμη για το επόμενο βήμα, με στόχο την προώθηση

 

Νέου Μοντέλου Διοικητικής Οργάνωσης και Λειτουργίας του κράτους, με αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων, πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, Δημοκρατικό

 

Προγραμματισμό, ενίσχυση της τοπικής αυτονομίας.

 

 

Άρθρο του Θωμά Μπέγκα στην εφημερίδα 'ΤΑ ΝΕΑ'

 

 

Δυστυχώς όμως, ο «Κλεισθένης 1» αποδεικνύεται στους τομείς αυτούς, κατώτερος των περιστάσεων.

 

Κι αυτό γιατί κανείς δεν απάντησε σε ένα βασικό ερώτημα: Αξιολογήθηκε ο Καλλικράτης;

 

Έγινε μια σοβαρή καταγραφή των θετικών και των αρνητικών του στοιχείων προκειμένου να οδηγηθούμε σε προτάσεις για την επόμενη μέρα;

 

Η απάντηση είναι φυσικά γνωστή.

 

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά στην έκθεσή του και ο Συνήγορος του Πολίτη, ο «Κλεισθένης 1» είναι ένας νόμος πρόχειρος, ο οποίος απλά παραπέμπει στο μέλλον τις

 

αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, καθιστά ακόμη πιο σφικτό τον εναγκαλισμό της Αυτοδιοίκησης με την Κεντρική Εξουσία και μάλλον δημιουργεί περισσότερα

 

προβλήματα από όσα επιχειρεί να επιλύσει.

 

Ο «Κλεισθένης 1», χωρίς καμία πρόβλεψη για τη συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων και με αμφιλεγόμενες προτάσεις σε

 

πολλά σημεία δεν προωθεί καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση στην οργάνωση και τη λειτουργία του κράτους.

 

Η αλλαγή του εκλογικού συστήματος και η θεσμοθέτηση της απλής αναλογικής, που είναι η μοναδική προτεινόμενη ουσιαστική αλλαγή, σε καμιά περίπτωση δεν

 

συνιστά από μόνη της μεταρρύθμιση και το σημαντικότερο, χωρίς ισχυρά θεσμικά αντίβαρα, ένας σοβαρός δημοκρατικός θεσμός και το ίδιο το εκλογικό σύστημα

 

κινδυνεύουν να απαξιωθούν ανεπανόρθωτα.

 

Οφείλουμε ωστόσο να αναγνωρίσουμε, ότι σε κάποια ζητήματα, και με το πολυνομοσχέδιο που προηγήθηκε και με τον «Κλεισθένη 1», η κυβέρνηση άκουσε τη φωνή

 

των αυτοδιοικητικών.

 

Ένα μείζον ζήτημα που οφείλουμε να επισημάνουμε, γιατί κατά τη γνώμη μας στη διατύπωση απόψεων δεν πρέπει να λείπει η παράμετρος της αυτοκριτικής είναι το

 

γεγονός ότι η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ επειδή ανήκει σε ιδεολογικό χώρο που επί της ουσίας δεν πιστεύει στην αυτοτέλεια της αυτοδιοίκησης, χειρίστηκε με τον χειρότερο

 

τρόπο τη «διαπραγμάτευση» με την κυβέρνηση σε βάρος τελικά της ίδιας της αυτοδιοίκησης.

 

Η σημερινή Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων κι εγώ προσωπικά έχουμε ταχθεί επανειλημμένα υπέρ ενός αναλογικότερου εκλογικού συστήματος, όχι όμως σε βάρος της

 

«κυβερνησιμότητας» των Δήμων.

 

Έχουμε εκφράσει την αγωνία μας για τις συνέπειες που μπορεί να υπάρχουν, ειδικά τώρα, σε μια περίοδο που η Αυτοδιοίκηση άντεξε το φορτίο που σήκωσε στην

 

περίοδο της κρίσης και από εδώ και πέρα φιλοδοξεί να αναλάβει το ρόλο που της αντιστοιχεί στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την ανάπτυξη.

 

Οι πολίτες των Ιωαννίνων είναι από αυτούς που δεν έδωσαν βήμα έκφρασης και εκπροσώπησης στο Δημοτικό Συμβούλιο σε ακραίες και διχαστικές φωνές, ούτε σε

 

ψηφοδέλτια συμφερόντων.

 

Η απλή και άδολη αναλογική όμως, χωρίς κάτω όριο ανάδειξης Δημοτικών Συμβούλων και με πολύ χαμηλό εκλογικό μέτρο, ενέχει τον κίνδυνο ανάδειξης και τέτοιων

 

δυνάμεων στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο που θα προκύψει την επομένη των εκλογών.

 

Είναι αποδεδειγμένο ότι τα χρόνια της κρίσης, όπως συνηθίσαμε να τα αποκαλούμε, οι Δήμοι ήταν οι φορείς της Διοίκησης που κράτησαν όρθια την κοινωνία μας και

 

μάλιστα με περικοπές 70% στους πόρους τους.

 

Ήταν εκεί με την κοινωνική τους πολιτική να αντικαταστήσουν δομές και υπηρεσίες που έπρεπε να προσφέρει το Κράτος.

 

Ήταν και παραμένουν πάντα ο πιο κοντινός θεσμός Διοίκησης στον απλό πολίτη.

 

Αυτόν τον θεσμό λοιπόν η σημερινή κι όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να τον στηρίζουν και να τον εμπιστεύονται περισσότερο, γιατί έχει αποδείξει πόσα μπορεί να

 

συνεισφέρει στον τόπο.

 

Ελπίζω ότι οι δημότες των Ιωαννίνων, στους οποίους έχω μεγάλη εμπιστοσύνη, θα κρατήσουν μακριά από το Δημοτικό Συμβούλιο ακραίες δυνάμεις και επιχειρηματικά

 

συμφέροντα και δεν θα στηρίξουν παρατάξεις που σκοπό έχουν τις «συναλλαγές» τις καρέκλες, τα οφίτσια…

 

 

*Θωμάς Κ. Μπέγκας

 

Δήμαρχος Ιωαννίνων

Ο ηλεκτρολόγος - μηχανικός Κώστας Κυριαζής απέστειλε την εξής επιστολή: "Τις τελευταίες ημέρες, μετά την δήλωσή μου για το ότι δεν γίνονται έλεγχοι της ποιότητας του νερού από την ΔΕΥΑΙ, και επειδή δέχτηκα προσωπικά βέλη, που θεωρώ ότι είναι μειωτικά για το άτομό μου, παραθέτω τα παρακάτω στοιχεία και εξηγώ γιατί έκανα την δήλωση περί ανυπαρξίας ελέγχων από την ΔΕΥΑΙ.

  1. Από 19/9/2017, ισχύει η Γ1(δ)/ ΓΠ οικ.67322/6.9.2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, (ΦΕΚ 3282/Β/2017) «Ποιότητα νερού ανθρώπινης κατανάλωσης σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της Οδηγίας 98/83/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της 3ης Νοεμβρίου 1998 όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/1787 (L260, 7.10.2015).

Η οδηγία είναι νόμος του κράτους

  1. Σύμφωνα με τον νόμο λοιπόν, οι υπεύθυνοι ύδρευσης, όπως ορίζονται, μεταξύ άλλων υποχρεούνται:

  • να διενεργούν δειγματοληπτικούς και εργαστηριακούς ελέγχους σε αντιπροσωπευτικά προκαθορισμένα σημεία ολόκληρου του δικτύου διανομής από την πηγή υδροληψίας μέχρι τη διάθεση στον καταναλωτή. Προς τούτο πρέπει να καταρτίσουν προγράμματα παρακολούθησης, τα οποία θα αναφέρονται μεταξύ άλλων και στον καθορισμό των σημείων δειγματοληψίας. Ένα ποσοστό των δειγμάτων πρέπει να λαμβάνεται από σταθερά σημεία (αντλιοστάσια, δεξαμενές αποθήκευσης) ως επίσης και σε μέρη όπου υπήρξαν προβλήματα στο παρελθόν. Άλλα δείγματα να λαμβάνονται τυχαία στο δίκτυο μεταξύ των οποίων θα περιλαμβάνονται κατά προτεραιότητα πολυσύχναστα κτίρια λ.χ. νοσοκομεία, σχολεία, δημόσια κτίρια, πολυκατοικίες, ξενοδοχεία, εργοστάσια και άλλες θέσεις που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κινδύνου μόλυνσης λ.χ διακλαδώσεις, σημεία υποπίεσης. Τα προγράμματα αυτά υποβάλλονται στην Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου της οικείας Π.Ε. προς έγκριση, μαζί με την κατάλληλη απεικόνιση σε σχέδια των σημείων δειγματοληψίας.

  • να παρέχουν στους καταναλωτές στοιχεία της ποιότητας του νερού που καταναλώνουν, τα οποία κατά προτίμηση θα είναι προσβάσιμα στο κοινό μέσω διαδικτύου ή σε άλλη περίπτωση το κοινό μπορεί να απευθύνεται στους υπεύθυνους ύδρευσης για την παροχή της αντίστοιχης πληροφόρησης. (Ως σημείο δειγματοληψίας, στο οποίο ελέγχεται η τήρηση των ποιοτικών προδιαγραφών του παρεχόμενου νερού ανθρώπινης κατανάλωσης καθορίζεται η βρύση του καταναλωτή που χρησιμοποιείται για παροχή πόσιμου νερού.) Επισημαίνεται ότι οι υπεύθυνοι ύδρευσης στο πλαίσιο της παρακολούθησης της ποιότητας του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης υποχρεωτικά λαμβάνουν δείγματα και στη βρύση των καταναλωτών, που χρησιμοποιείται κυρίως για παροχή πόσιμου νερού.

  1. Οι εργαστηριακές αναλύσεις για την παρακολούθηση του νερού που προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση διενεργούνται σε εργαστήρια που πληρούν τις προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙΙ

Ειδικότερα τα ιδιωτικά εργαστήρια ή άλλοι φορείς με τους οποίους τα ιδιωτικά εργαστήρια συνάπτουν συμβάσεις πρέπει να είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο ΕΝ ISO/IEC17025 ή άλλο ισοδύναμο διεθνώς αποδεκτό πρότυπο από το ΕΣΥΔ ή άλλο φορέα που συμμετέχει στη Συμφωνία Αμοιβαίας Αναγνώρισης της Ευρωπαϊκής Διαπίστευσης για τις δοκιμές (EA-MLAtesting).

  1. Η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΕΔΕΥΑ), μετά από συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και στο πλαίσιο παρακολούθησης της ποιότητας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης της χώρας από τους υπεύθυνους ύδρευσης, της συλλογής των απαραίτητων στοιχείων ποιότητας και της αποστολής τους στο Υπουργείο Υγείας ανέπτυξε και λειτουργεί ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα για την παρακολούθηση της ποιότητας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης της χώρας. Το εν λόγω πληροφοριακό σύστημα λειτουργεί στο σύνδεσμο http://ydor.edeya.gr/dashboard. Στόχος του ως άνω εγχειρήματος είναι η συγκέντρωση όλων των στοιχείων που αφορούν στην παρακολούθηση της ποιότητας του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης της χώρας σε ένα online σύστημα όπου τα δεδομένα θα καταχωρούνται από τους «υπεύθυνους» ύδρευσης και θα παράγονται οι απαραίτητες πληροφορίες για τους υπεύθυνους ύδρευσης, για το Υπουργείο Υγείας και την ενημέρωση των πολιτών. Το Υπουργείο Υγείας, ως καθύλην αρμόδιο για την ενημέρωση της Ε.Ε. για την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης της χώρας θα λαμβάνει συγκεντρωτικά τα δεδομένα του πληροφοριακού συστήματος.

 

  1. Στις 22/6/2018 έρχεται στο ΔΣ της ΔΕΥΑΙ, (θέμα 27 αρ. πρωτοκόλλου 3742) προς έγκριση, σχέδιο συμφωνητικού για την ανάθεση του ελέγχου της ποιότητας του νερού στη Χημική Υπηρεσία Ηπείρου -Δυτικής Μακεδονίας) με αναδρομική ισχύ από 1-1-2018! (Το σχέδιο συμφωνητικού ήρθε στο ΔΣ για έγκριση, μετά τις ερωτήσεις που θέσαμε στο πρώτο δελτίο τύπου μας, για το αν γίνονται έλεγχοι, μετά την πρόσφατη διακοπή νερού.)

Θέτω λοιπόν τα παρακάτω ερωτήματα και αναμένω απάντηση από το ΔΣ της ΔΕΥΑΙ.

Επίσης θέτω τα δεδομένα και τα ερωτήματα στην κρίση των Γιαννιωτών.

  • Αφού δεν υπάρχει ακόμα η σύμβαση, από 1-1-2018 μέχρι σήμερα, ποιος πραγματοποιεί τους ελέγχους του νερού;

  • Υπάρχει θέμα νομιμότητας της σύμβασης; Γίνεται να υπογραφεί με το Δημόσιο σύμβαση με ανάθεση που αναφέρεται σε ημερομηνία έξι μήνες πριν;

  • Από 19/7/2017 που άλλαξε ο νόμος, τι έχει κάνει η διοίκηση της ΔΕΥΑΙ για να τον εφαρμόσει;

  • Ποιο είναι το πρόγραμμα παρακολούθησης που έχει εκπονήσει η ΔΕΥΑΙ και έχει αποστείλει στην οικεία Π.Ε.;

  • Ποιες και πόσες οι δειγματοληψίες που έγιναν τυχαία στο δίκτυο, σε σχολεία, νοσοκομεία, κλπ.;

  • Ποιες οι ενέργειες που έχετε κάνει για την πληροφόρηση του κόσμου μέσω διαδικτύου, τόσο στην ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΙ, όσο και στην ιστοσελίδα των Ε.Δ.Ε.Υ.Α (όπου η απουσία είναι εκκωφαντική) ως ο νόμος ορίζει;

  • Είναι πιστοποιημένο το χημικό εργαστήριο της ΔΕΥΑΙ κατά το πρότυπο EN ISO/IEC 17025 ή άλλο ισοδύναμο όπως ο νόμος ορίζει; Αν ναι, γιατί δίνονται έξω οι έλεγχοι και σπαταλάται δημόσιο χρήμα; Αν όχι, γιατί έχετε αμελήσει να το πιστοποιήσετε; Έχει το προσωπικό που απαιτεί για να πραγματοποιηθεί η πιστοποίηση;

Κώστας Κυριαζής

 

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός"

Νομοθεσία περί Ποιότητας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης στην σελίδα: http://www.elinyae.gr/el/category_details.jsp?cat_id=1862

Ο φόβος έχει πολλές αφορμές και διαφορετικά αποτελέσματα. Δεν θα μιλήσω για τον φόβο που σου προκαλεί ο άλλος ή ένα φυσικό φαινόμενο, ένας σεισμός λόγου χάρη.

To γεφύρι της Πλάκας δεν υπάρχει πια. Επρόκειτο για το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι στα Βαλκάνια, το οποίο χτίστηκε από μαστόρους της πέτρας τον 18ο αιώνα.

More Articles ...

e horos logo