Ικανοποιητική κρίνεται η θέση που καταλαβάνει στην παγκόσμια κατάταξη των Πανεπιστημίων για το 2018 όπως την έχει καταρτίσει ο ειδησεογραφικός οργανισμός «U.S. News & World Report 2018» των Η.Π.Α. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη κατάταξη καταλαμβάνει την 562 θέση επί συνόλου 1250 Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 74 χώρες. Σε σχετική ανακοίνωση η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αναφέρει: "Με ιδιαίτερη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι, σύμφωνα με την προσφάτως δημοσιευμένη παγκόσμια κατάταξη των Πανεπιστημίων για το 2018 του ειδησεογραφικού οργανισμού «U.S. News & World Report 2018» των Η.Π.Α., προκύπτει ότι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κατέχει την 562η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε χίλια (1250) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα από 74 χώρες, που συμπεριλήφθηκαν στην αξιολόγηση και την πέμπτη (5η) θέση ανάμεσα στα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Η συγκεκριμένη κατάταξη λαμβάνει υπόψη κριτήρια, όπως είναι η απήχηση στην έρευνα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, ο αριθμός των δημοσιεύσεων και ο δείκτης απήχησής τους, τα συνέδρια που έχουν διοργανωθεί, οι συνολικές αναφορές, το ποσοστό των συνολικών δημοσιεύσεων που συγκαταλέγονται ανάμεσα στις δέκα με τις περισσότερες αναφορές, οι διεθνείς συνεργασίες, και η ερευνητική φήμη σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Μάλιστα, αναφορικά με το ποσοστό του συνόλου των δημοσιεύσεων που βρίσκονται μεταξύ των 1% των άρθρων με τις περισσότερες αναφορές, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων καταλαμβάνει στην Παγκόσμια κατάταξη την 174η θέση και αναφορικά με τις διεθνείς συνεργασίες και το ποσοστό δημοσιεύσεων με διεθνή συνεργασία επί του συνόλου των δημοσιεύσεων καταλαμβάνει την 135η θέση και την 109η αντίστοιχα.

Εκφράζουμε την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας για την επιτυχία αυτή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συγχαίρουμε θερμά όλα τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας για τη συμβολή τους.

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τα αρχεία κατάταξης σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο:

http://www.usnews.com/education/best-global-universities/rankings?int=a27a09

https://www.usnews.com/education/best-global-universities/greece"

Η Διευθύντρια του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου Βελλάς και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν τους μαθητές Γιώργο Κολόκα, Παναγιώτη Λαμπρίδη και Ηλία Γκίζα για τη συμμετοχή τους με την ομάδα «Βελλαΐτες» στους 1ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης – «Μαθητές Αγορητές» (@agorites), οι οποίοι φιλοξενήθηκαν στους χώρους των εκπαιδευτηρίων “Ο Απόστολος Παύλος” στη Θεσσαλονίκη στις 17 και 18 Μαρτίου 2018 και διοργανώθηκαν από την Κοιν.Σ.Επ. «ΡΟΗ» υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπιου Παυλόπουλου (#ΑΡΤ2018).

Κατά την διάρκεια του 2ημέρου συνοδοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να ζήσουν την μαγεία της ρητορικής τέχνης αλλά επιπροσθέτως να παρακολουθήσουν χρήσιμα επιμορφωτικά σεμινάρια για την ρητορική, την διαμεσολάβηση, την γραφολογία κ.α.

Οι μαθητές – Αγορητές «Βελλαΐτες» είχαν εξαιρετική παρουσία, τους δόθηκε η ευκαιρία να μυηθούν στη ρητορική τέχνη, να εμπνεύσουν και άλλα παιδιά που από τώρα προετοιμάζονται για τους επόμενους αγώνες εισάγοντας ένα καινούριο κεφάλαιο στις δράσεις του σχολείου μας ΓΕ.Ε.Λ. Βελλάς, τη Ρητορική.

Σε ανακοίνωσή της η Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για την κυοφορούμενη, σύμφωνα με πληροφορίες -όπως αναφέρει- ένταξη του Τμήματος Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου στη Σχολή, σχεδιασμός που συζητείται ερήμην της, μολονότι την αφορά άμεσα.

Εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για την άρνηση της διορισμένης από τον Υπουργό Παιδείας Επιτροπής (;) να διαβουλευθεί με τη Σχολή, τη μυστικότητα που περιβάλλει την πρότασή της προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, παρόλο που 4 από τα 7 μέλη της είναι καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η Γενική Συνέλευση της Σχολής Καλών Τεχνών αντιτίθεται ομόφωνα στην φημολογούμενη πρόταση της Επιτροπής να ενταχθεί το Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Π.Ι., γιατί θεωρεί ότι πρόκειται για μη συναφές γνωστικό αντικείμενο και ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην εξέλιξη της Σχολής, η οποία μετά από αγώνα διάρκειας δεκαοκτώ ετών, μόλις πρόσφατα κατόρθωσε να εξισωθεί με τις Σχολές Καλών Τεχνών της Ελλάδας.

Ενδεχόμενη ένταξη της Τμήματος Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου θα οδηγήσει τη Σχολή Καλών Τεχνών εκτός του στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης και της ανάδειξης της διακριτής εικαστικής φυσιογνωμίας της. Τα μέλη ΔΕΠ της Σχολής Καλών Τεχνών ομόφωνα προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες: Σε αρχική φάση τη μη κατάθεση της βαθμολογίας των εξετάσεων, συμπεριλαμβανομένων των πτυχιακών εργασιών, έως ότου τόσο η Σύγκλητος όσο και η ηγεσία του Υπουργείου διαβεβαιώσουν τη Σχολή ότι δεν θα προβούν σε ενέργειες αντίθετες με τις αποφάσεις των Συλλογικών της Οργάνων και σε επόμενη φάση, εφόσον χρειαστεί, την αποχή των μελών ΔΕΠ της Σχολής από το διδακτικό τους έργο.

 

Την ανακοίνωση εκ μέρους της Σχολής υπογράφει ο Κοσμήτορας Ξενοφών Μπήτσικας

Η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη θα συναντηθεί τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, στις 10.30 το πρωί, με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, κα Αγγελική Φωτεινού και τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των Νομών της Ηπείρου.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα, στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου, με σκοπό την αλληλοενημέρωση και τη συμβολή όλων των φορέων της εκπαίδευσης στη δημιουργική επίλυση των ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο χώρος της Παιδείας. Στόχος του Υπουργείου είναι να βρεθεί κοινός τόπος λειτουργίας και δράσης ώστε το εκπαιδευτικό έργο να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και η λειτουργία των σχολείων να είναι ομαλή.

Στη συνέχεια, η Υφυπουργός θα επισκεφθεί το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων συνοδευόμενη από τον Σύμβουλο Ειδικής Εκπαίδευσης, κ. Μηνά Ευσταθίου.

Στην πόλη Murcia της Ισπανίας από 21 έως 27 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πανευρωπαϊκή συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε σχολείων της Ευρώπης, που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2017-2018 και

 

2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + Δράση KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Ceci nest pas une école, c'est mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι

 

το δικό μου σχολείο!». Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν έξι μαθήτριες της Α΄Λυκείου και τρεις καθηγήτριες.

 

Όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές έφτασαν την Κυριακή το απόγευμα στη Murcia, όπου και τους υποδέχθηκε η υπεύθυνη καθηγήτρια του σχολείου «InstitutodeEducationSecundariaLAFLOTA», καθώς και οι οικογένειες των ισπανών μαθητών.

 

Τη Δευτέρα, 22.01.18 το πρωί πραγματοποιήθηκε μια μικρή τελετή υποδοχής από τους Ισπανούς μαθητές και τη Διευθύντρια του σχολείου, η οποία στο καλωσόρισμά της μίλησε για τις θετικές πλευρές του προγράμματος Erasmus plus, ευχήθηκε μια

 

ενδιαφέρουσα, γεμάτη εμπειρίες εβδομάδα στο σχολείο τους και ευχάριστη παραμονή στην πόλη τους, ενώ πρόσφερε αναμνηστικά δώρα. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από μαθητές του λυκείου, καθώς και παρουσίασητου ισπαν

 

ικού εκπαιδευτικού συστήματος, της δομής και της λειτουργίας του σχολείου. Ακολούθησε παρουσίαση της περιοχής της Μούρθια. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα ακολούθησε επίσκεψη στο ιστορικό κέντρο της πόλης, τον καθεδρικό ναό, τον ιστορικό πολυχώρο του

 

καζίνο, με διακόσμηση επηρεασμένη από την αραβική τέχνη και το δημαρχείο της πόλης. Εκεί μας υποδέχθηκε και μας καλωσόρισε ο δήμαρχος της πόλης, ο οποίος πρόσφερε αναμνηστικά δώρα. Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στο μουσείο που είναι αφιερωμένο στον

Ισπανό ζωγράφο Ramón Gaya.

 

Την Τρίτη, 23.01.18 οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήριο δημιουργίας ηλεκτρονικής εφημερίδας του προγράμματος. Χωρισμένοι σε διεθνείς ομάδες επεξεργάστηκαν άρθρα που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές όλων των χωρών σχετικά με το σχολείο τους, το εκπαιδευτικό σύστημα, τις αγαπημένες τους σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες και διαμόρφωσαν μια ηλεκτρονική εφημερίδα. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, ακολούθησε ένα δεύτερο εργαστήριο σχετικό με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία μαθημάτων ξένης γλώσσας. Ο καθηγητής M. Ildefonso Ruano Cespedosa παρουσίασε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα- παιχνίδια που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν με πολύ κέφι στη διαδικασία. Η τελευταία δραστηριότητα της ημέρας αφορούσε τη δημιουργία ενός κοινού καλλιτεχνικού έργου. Οι μαθητές χωρισμένοι σε 6 διεθνείς ομάδες χρωμάτισαν υλικά που τους δόθηκαν και δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό χάρτινο γλυπτό που θα κοσμεί την είσοδο του σχολείου. Το βράδυ οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν στο εστιατόριο του σχολείου ένα εντυπωσιακό γεύμα που ετοίμασαν οι μαθητές του επαγγελματικού τμήματος μαγειρικής-ζαχαροπλαστικής που λειτουργεί στο σχολείο.

Την Τετάρτη, 24.01.18 το πρωί μαθητές και καθηγητές αναχώρησαν από το σχολείο για την ιστορική πόλη Καρθαγένη, ένα λιμάνι πολιτισμών. Ξεναγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης καθώς και στο ρωμαϊκό θέατρο που είναι χτισμένο τον 1ο π. Χ. αιώνα και απολύτως ενσωματωμένο στη σύγχρονη πόλη. Θαύμασαν κτήρια του μοντερνισμού, όπως το εντυπωσιακό κτήριο του Δημαρχείου στην είσοδο του πεζοδρόμου CalleMayor. Στη συνέχεια ακολούθησε βόλτα στην παραλιακή οδό και επίσκεψη στο μουσείο Arqua, ένα μοναδικό μουσείο με ενάλια εκθέματα της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής. Στο μουσείο εκτίθεται αντίγραφο ενός φοινικικού πλοίου που εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή της Καρθαγένης, συντηρήθηκε από τους αρχαιολόγους και παρέμεινε στο φυσικό του περιβάλλον. Η εκδρομή στην πόλη ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακό γεύμα θαλασσινών σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο.

Την Πέμπτη, 25.01.18 οι μαθητές συμμετείχαν στη δεύτερη φάση του εργαστηρίου σύνταξης ψηφιακής εφημερίδας και ολοκλήρωσαν τα δημιουργήματά τους. Στη συνέχεια αναχώρησαν για την πόλη Λόρκα, όπου ξεναγήθηκαν στο Κάστρο και το ιστορικό κέντρο. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε κοινή έξοδος μαθητών και καθηγητών σε χώρο bowling.

Την Παρασκευή, 26.01.018, ημέρα γιορτής για τους μαθητές και τους καθηγητές των λυκείων της Ισπανίας, οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες του σχολείου αφιερωμένες στον Santo Tomás de Aquino. Δυστυχώς ο αέρας δεν

 

επέτρεψε το μαγείρεμα Paëlla σε εξωτερικό χώρο του σχολείου, σύμφωνα με το έθιμο. Παράλληλα οι καθηγητές συναντήθηκαν και συζήτησαν για την μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος καθώς και για την επόμενη συνάντηση στην

 

Ιταλία και για τις μελλοντικές κοινές δραστηριότητες. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε αποχαιρετιστήρια έξοδος σε εστιατόριο της πόλης για τους μαθητές και τους καθηγητές.

 

Το Σάββατο, 27.01.18 το ταξίδι στην Ισπανία ολοκληρώθηκε με μια ξενάγηση στην πόλη της Βαρκελώνης. Μαθητές και καθηγητές περπατήσαμε στον πολύβουο πεζόδρομο La Rambla, επισκεφθήκαμε την εντυπωσιακή Γοτθική συνοικία, θαυμάσαμε τα

εξαιρετικά αρχιτεκτονικά δημιουργήματα La Pedrera και Casa Batlló του μοναδικού Καταλανού αρχιτέκτονα Gaudí, δείγματα της καταλανικής Art Nouveau. Εντυπωσιαστήκαμε από το Πάρκο Guellπου σχεδίασε ο Gaudíστα δυτικά της πόλης, ενώ τις

εντυπώσεις όλων μας έκλεψε η Sagrada Familia,ο εντυπωσιακός, αν και ημιτελής ρωμαιοκαθολικός ναός, που συνδυάζει το γοτθικό ρυθμό με στοιχεία μοντερνισμού. Το βράδυ απολαύσαμε σε κεντρικό εστιατόριο της πόλης tapas, τα χαρακτηριστικά μεζεδάκια

της ισπανικής κουζίνας. Πήραμε μια μικρή γεύση από τη Βαρκελώνη που σίγουρα αποτελεί ερέθισμα να την επισκεφθούμε ξανά.

Θα θέλαμε να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί

Ζιώρη Ανθούλα

PoupardNathalie

Πρέντζα Άννα

 

Την Παρασκευή στις 2 του Μάρτη πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η τελετή βράβευσης των μαθητών, που διακρίθηκαν στον 3ο Πανελλήνιο και Παγκύπριο Μουσικό Διαγωνισμό μελοποίησης ποίησης, ενορχήστρωσης και μουσικής για ταινία (soundtrack), για παιδιά και εφήβους, σχολικού έτους 2017-18, της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών. Στην συγκεκριμένη εκδήλωση, στην οποία τιμήθηκε ο καταξιωμένος συνθέτης κ. Γιώργος Χατζηνάσιος για την προσφορά του στο Ελληνικό τραγούδι, βραβεύτηκαν δύο μαθητές του Μουσικού Σχολείου Άρτας, οι οποίοι κατέλαβαν την 5η θέση (Β’ τιμητικός έπαινος) στην κατηγορία της ενορχήστρωσης, ανάμεσα σε πλήθος συμμετοχών από μαθητές Λυκείου της Ελλάδας και της Κύπρου. Οι μαθητές της Β’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Άρτας, Λάμπρος Ψωμάς και Σοφία Μητρογιώργου διακρίθηκαν συμμετέχοντας με το πρωτότυπο τραγούδι «Αχ ξενιτιά μου» που έχει ως κεντρικό του θέμα την προσφυγιά.

Η ιστορία του τραγουδιού

Το τραγούδι «Αχ ξενιτιά μου» γράφτηκε στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2015-16 στο Μουσικό Σχολείο Άρτας, με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές τις έννοιες της προσφυγιάς, της μετανάστευσης και της ξενιτιάς, φαινόμενα που σημάδεψαν τη νεότερη ιστορία της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές κλήθηκαν να εκφραστούν με τον δικό τους τρόπο και αξιοποιώντας ο καθένας το δικό του ξεχωριστό ταλέντο κατέθεσαν μια πρόταση για το έντονο προσφυγικό ζήτημα που αντιμετώπιζε τη στιγμή εκείνη η χώρα. Αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος ήταν μια συναυλία με τίτλο «Ένα τραγούδι για το δρόμο σας», που πραγματοποιήθηκε στις 20 του Μάη του 2016 στην αίθουσα Διώνη στην Άρτα. Εκεί παρουσιάστηκε και το συγκεκριμένο τραγούδι σε στίχους Σοφίας Μητρογιώργου και μουσική - ενορχήστρωση Λάμπρου Ψωμά, ο οποίος και το διεύθυνε. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφέρουμε την καίρια συμβολή όλου του μουσικού συνόλου στην απόδοση του τραγουδιού, όπως επίσης και τον αυτοσχεδιασμό στο μπουζούκι που προστέθηκε στην αρχή του τραγουδιού από τον μαθητή Λάμπρο Φούκα. Επίσης πρέπει να σημειωθεί και να τονιστεί η συμβολή της μαθήτριας του Μουσικού Σχολείου Άρτας Έλενας Μπέη, που ερμήνευσε το τραγούδι με μια ιδιαίτερη εσωτερική δύναμη και χάρισε με τη φωνή της την μοναδικότητα της πρώτης εκείνης εκτέλεσης.

Η αξία της βράβευσης

Η συγκεκριμένη βράβευση από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών, έναν θεσμό με μεγάλη ιστορία και αδιαμφισβήτητη εγκυρότητα, αποτελεί μεγάλη τιμή για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους που στηρίζουν τις επιλογές των παιδιών τους με όλες τους τις δυνάμεις. Επίσης αποτελεί μεγάλη τιμή για όλη την περιοχή και για το σχολείο μας που επιχειρεί και καταφέρνει να δημιουργεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο οι μαθητές, μπορούν να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, να συνεργάζονται και να επικοινωνούν τις προτάσεις τους μέσα από πολιτισμικές δράσεις. Σε πιο προσωπικό επίπεδο η συγκεκριμένη διάκριση έχει μια ιδιαίτερη αξία, γιατί στην πραγματικότητα στο πρόσωπο των δύο ιδιαίτερα ταλαντούχων παιδιών μας, Λάμπρου και Σοφίας, βραβεύτηκε ολόκληρη εκείνη η προσπάθεια των μαθητών μας να αναδείξουν το θέμα της μετανάστευσης, της προσφυγιάς και του ξεριζωμού των ανθρώπων από τις εστίες τους, και να συνθέσουν μια πρόταση με τη μουσική και τον λόγο τους, προσφέροντας «ένα τραγούδι για το δρόμο τους…».

 

Ακούστε το τραγούδι:

 

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1621c36041783aac?projector=1

Εκ μέρους του Μουσικού Σχολείου Άρτας

Υπεύθυνος του προγράμματος 2015-16

Παναγιώτης Γιαννούτσος

Ο τρόπος που συμβουλεύουμε, που απαγορεύουμε ή επιτρέπουμε, που προτρέπουμε και καθοδηγούμε έχει πολύ μεγάλη σημασία.

Τρέχοντας και δεν φτάνοντας, αγκομαχώντας να "βγάλουμε" τη μέρα και εν τω μέσω δουλειάς, σπιτιού και τρίχρονων που κλαίνε και ουρλιάζουν (με συνήθως ασήμαντες αφορμές), είναι λογικό να ξεχνάμε ότι τα λόγια μας μπορεί να πληγώσουν τα παιδιά. Πώς, λοιπόν, μπορούν τα λόγια του γονιού να εμψυχώσουν και να καθοδηγήσουν θετικά, αντί να τραυματίσουν και να στεναχωρήσουν;

Δείτε μερικά απλά παραδείγματα, που δείχνουν ότι αλλάζοντας λιγάκι τον τρόπο του, ο καθένας μπορεί να πάρει το μονοπάτι της κατανόησης και της ενσυναίσθησης, αντί γι' αυτό του διδακτισμού και του θυμού.

1. Μην πείτε "Γιατί το λέω εγώ!": Δείχνει αυταρχικό και περνάει ένα μήνυμα «αφεντικού» που ίσως είναι περιττό. Άλλωστε σε κανέναν δεν αρέσουν τα αφεντικά.

Πείτε "Καταλαβαίνω ότι θέλεις να παίξεις κι άλλο, αλλά το ξέρεις ότι πρέπει να φύγουμε. Θυμάσαι που το συμφωνήσαμε;": Κάντε μια συμφωνία έγκαιρα και υπενθυμίστε την με συνέπεια, υπομονή κι επίμονη.

2. Μην πείτε "Σταμάτα να κλαις!": Ένα μικρό παιδί έχει εντελώς διαφορετικούς "καλούς" λόγους να βάλει τα κλάματα, επομένως η επίκληση στην λογική αφενός δεν έχει νόημα κι αφετέρου μπορεί να φανεί σκληρή κι άδικη.

Πείτε "Ξέρω ότι στεναχωριέσαι. Ούτε εμένα θα μου άρεσε...": Δείξτε κατανόηση στο πρόβλημα του παιδιού. Για εκείνο, αυτή τη δεδομένη στιγμή αυτό το μικρό πρόβλημα μοιάζει με μαρτύριο.

3. Μην πείτε "Αν δεν πιεις την πορτοκαλάδα σου, θα μείνεις κοντός και δεν θα δυναμώσεις.": Πρόκειται για απειλή -και μάλιστα αβάσιμη!

Πείτε "Αν πίνεις πορτοκαλάδες, θα γίνεις πιο δυνατός και έξυπνος.": Και, κατά προτίμηση, δώστε το καλό παράδειγμα πίνοντας κι εσείς μια πορτοκαλάδα.

4. Μην πείτε "Δεν το κάνεις σωστά! Δώσ' το σε 'μένα.": Αναλαμβάνοντας να κάνετε εσείς τη δουλειά και, ακόμη χειρότερα, αποθαρρύνοντάς το να προσπαθήσει, δίνετε την εντύπωση ότι δεν έχετε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του παιδιού και ότι η μαμά είναι αφενός ικανότερη κι αφετέρου πάντα εκεί για να αναλαμβάνει τις δυσκολίες.

Πείτε "Κάτσε, θα σου δείξω ένα κόλπο για να το κάνεις γρήγορα": Αν το παιδί δεν μπορεί να... ολοκληρώσει με επιτυχία την αποστολή του, προτείνετε να του μεταλαμπαδεύσετε την ενήλικη σοφία σας σε κλίμα συνεργασίας και, πάντα, με υπομονή.

5. Μην πείτε "Πρέπει να φύγουμε τώρα! Τι κάνεις τόσες ώρες;": Κατανοούμε απολύτως ότι τα παιδιά μπορεί να κωλυσιεργήσουν αδιανόητα πολύ και ότι δεν μπορεί να έχει κανείς πάντα την υπομονή να "το γυρίσει" στο παιχνίδι. Ποιος είπε ότι το να αναθρέφεις παιδιά είναι εύκολη δουλειά;

Πείτε «Όποιος ντυθεί πρώτος κερδίζει!»: Κάντε την προετοιμασία αγώνα και το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα γρηγορότερο και οπωσδήποτε πιο ευχάριστο.

6. Μην πείτε "Πάρ' το απόφαση και σταμάτα να κλαις!": Δεν υπάρχει λόγος να γινόμαστε απότομοι -ή μάλλον, ο μόνο λόγος να γινόμαστε απότομοι, είναι γιατί δεν μπορούμε να μην ξεσπάσουμε τα νεύρα μας. Η απόφασή σας είναι απόφαση και δεν θα αλλάξει, αλλά δεν χρειάζεται να του το "κοπανήσετε" αυξάνοντας την ένταση.

Πείτε "Καταλαβαίνω τι θες, αλλά ξέρεις πολύ καλά ότι δεν μπορώ να στο επιτρέψω": Το ξέρει. Κατά βάθος, το ξέρει.

7. Μην πείτε "Αν μαζέψεις το δωμάτιό σου, θα πάμε στις κούνιες": Γιατί να βασίσετε την στοιχειώδη αλληλοβοήθεια σε μια κάπως φτηνή ανταλλαγή; Μην μπείτε στη διαδικασία να εξαγοράσετε τη συμμετοχή και τη βοήθειά του, αντίθετα...

Πείτε "Θυμάσαι προχτές που μαζέψαμε μαζί, πόσο γρήγορα το κάναμε και πόσο με βοήθησες;": Μπορούμε να δοκιμάσουμε να δίνουμε καλούς λόγους στα παιδιά να κάνουν σχετικά δυσάρεστα πράγματα (όπως οι δουλειές του σπιτιού). Σε όλα τα παιδιά αρέσει να είναι χρήσιμα στους γονιούς τους, οπότε ενθαρρύνετε τη συμμετοχή υπογραμμίζοντας πόσο πολύτιμη σας είναι.

8. Μην πείτε "Ξεκόλλα πια απ' την τηλεόραση!": Σίγουρα θέλετε να ξεκολλήσει απ' την οθόνη, αλλά μια σκέτη διαταγή είναι στείρα.

Πείτε "Κλείσε την τηλεόραση κι έλα να παίξουμε ένα επιτραπέζιο.": Δώστε στο παιδί μια ευχάριστη και διασκεδαστική εναλλακτική, με κέφι και διάθεση, ούτως ώστε να μάθει πραγματικά να προτιμάει μια κλειστή τηλεόραση, από μια ανοικτή.

Πηγή: mama365.gr

To A΄ Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, πιστό στους στόχους και τη στρατηγική του, συμμετείχε, στις 8 Μαρτίου 2018 στον πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικών δημοτικού «Αριστοτέλης» 2018. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε από κοινού από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα φυσικής),την Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ),την Ένωση Ελλήνων Φυσικών και είχε ως στόχο τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο. Στο διαγωνισμό πήραν μέρος στην πρώτη φάση, με μεγάλη προθυμία οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Σχολείου μας, με ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ μετά από επιλογή θα υπάρξει και δεύτερη φάση, με βάση την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών, όπου θα δοθούν βραβεία και έπαινοι των πρωτευσάντων μαθητών σε πανελλήνια κλίμακα.

Σε σχετικό Δελτ΄'ιο Τύπου αναφέρονται και τα εξής: "Η συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας σε αυτό το διαγωνισμό αποσκοπεί στο να μπορέσουν οι ίδιοι οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν το στάδιο της απλής παράθεσης γνώσεων και να οδηγηθούν συστηματικά στην ερμηνεία του κόσμου που μας περιβάλλει μέσα από την άσκηση στις επιστημονικές διαδικασίες, ώστε μέσα από αυτή να ανακαλύπτουν τη γνώση για τον εαυτό τους, ενώ παράλληλα θα ασκούνται στη λύση προβλημάτων της καθημερινότητας με τη βοήθεια των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκόμισαν από το μάθημα των Φυσικών επιστημών. Γι αυτό το λόγο ο διαγωνισμός δεν απαιτούσε στείρα απομνημόνευση γνώσεων, αλλά κριτική σκέψη και οργάνωση της υπάρχουσας γνωστικής εμπειρίας, ώστε να απαντηθούν προβλήματα που συναντά ο μαθητής στην καθημερινότητά του. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο μαθητής δεν αντιμετωπίζει πια τα φυσικά φαινόμενα τυχαία και αποκομμένα από την πραγματικότητα, αλλά καλείται με μεθοδικό τρόπο να παρατηρήσει και να καταγράψει την εξέλιξή τους και να μάθει να οργανώνει τις παρατηρήσεις του, ώστε να ερμηνεύει σωστά τον κόσμο γύρω του, χωρίς προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα τμήματα της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας, Θεολόγου Στέφανο, Μυριούνη Δωροθέα,Γόγολο Πέτρο και Κωνσταντάκου Γεωργία, γιατί με τη στάση τους και τη βοήθειά τους, οδήγησαν τα παιδιά με επιτυχία στο διαγωνισμό αυτό. Επίσης θέλω να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες στον υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε Θεσπρωτίας κ. Νούση Βασίλειο για την αμέριστη επιστημονική και καθοδηγητική υποστήριξη που προσέφερε στο σχολείο μας".

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Άρτεμη Γιώτσα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ο Τομέας Υγείας του Παιδιού του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Νικόλαο Χαλιάσο, Καθηγητή, και η Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μ.Ε.Υ.) με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Άρτεμη Τσίτσικα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ανακοινώνουν ότι, διοργανώνουν 8 μηνιαίες δίωρες διαδραστικές συναντήσεις με τίτλο «Από το Α ως το Ω» Μια Ακαδημία για Γονείς. Οι συναντήσεις αυτές υλοποιούνται κάθε χρόνο, ενώ, για πρώτη φορά πραγματοποιούνται εκτός Αττικής, και τα Ιωάννινα είναι η πρώτη πόλη που τις φιλοξενεί.

Σκοπός των συναντήσεων είναι η προσέγγιση της κοινότητας, η κατανόηση, η αντιμετώπιση και η ενημέρωση κυρίως των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών, των επαγγελματιών αγωγής και υγείας καθώς και των φοιτητών σε θέματα Υγείας και Συμπεριφοράς σε όλο το φάσμα της παιδικής ηλικίας (Νηπιακή, Σχολική και Εφηβική)

Η πρώτη συνάντηση θα διεξαχθεί την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 6.00 μ.μ. στο Ξενοδοχείο Du Lac, όπου η κα. Α. Τσίτσικα, Επίκουρη Καθηγήτρια, θα συζητήσει με το ακροατήριο το θέμα: “Εφηβεία: η ηλικία των μεταβολών και των δυνατοτήτων”.

Η είσοδος είναι ελεύθερη και θαδοθούν πιστοποιητικά συμμετοχής.

Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή της σημειώνει:  "Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η Β’ Παθολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Υπεύθυνος ο Καθηγητής κ. Μωυσής Ελισάφ) απέσπασε το πρώτο βραβείο προφορικής ανακοίνωσης με τίτλο ‘’Κλινική Εφαρμογή των αναστολέων της PCSK9 σε ένα εξειδικευμένο ιατρείο’’ [Μπάρκας Φ., Λυμπερόπουλος Ε., Κεή Α., Μακρή Α., Μεγαπάνου Ε., Πανταζή Α., Ελισάφ Μ., Λιάμης Γ.] στο πλαίσιο του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Εσωτερική Παθολογία με Διεθνή Συμμετοχή που οργάνωσε η Εταιρεία Παθολογίας Ελλάδος και πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 21 Φεβρουαρίου έως 25 Φεβρουαρίου 2018.

Οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια και εύχονται ανάλογες επιτυχίες στο μέλλον.

Οι αλλοδαποί σπουδαστές που συμμετέχουν στο 24ο Πρόγραμμα Ι.Κ.Υ. 2017-2018 του Κέντρου Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας & Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποίησαν επίσκεψη στην ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων την Πέμπτη,7 Δεκεμβρίου 2017.

Στο οχτάμηνο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας & Πολιτισμού συμμετέχουν πενήντα (50) αλλοδαποί υπότροφοι από είκοσι έξι (26) διαφορετικές χώρες.

Η επίσκεψη στην ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων αποτελεί την πρώτη από μια σειρά επισκέψεων που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με σκοπό τη γνωριμία των σπουδαστών με κοινωνικές δομές της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Οι σπουδαστές συνοδεύονταν από τον Πρόεδρο του Κέντρου και Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητή κ. Γεώργιο Καψάλη, και από το διδακτικό προσωπικό. Η Πρόεδρος της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων, κ. Νατάσα Μπέγκα, με μεγάλη χαρά υποδέχτηκε τους αλλοδαπούς υποτρόφους του Ι.Κ.Υ. και τους ενημέρωσε σχετικά με το έργο της δομής, ενώ η Διευθύντρια, κ. Βασιλική Μάστακα, τους ξενάγησε στις εγκαταστάσεις. Επίσης, οι σπουδαστές επισκέφτηκαν τις νεόδμητες Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων που αποτελούν πρότυπο τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τέλος οι σπουδαστές αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικα αναμνηστικά δώρα με τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ.

Η επίσκεψη άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους αλλοδαπούς επισκέπτες και ανέδειξε, μεταξύ άλλων, το υψηλό κοινωνικό έργο που προσφέρει η ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων όλα αυτά τα χρόνια στην Ήπειρο και στη Δυτική Ελλάδα.

More Articles ...

e horos logo

  tsiolis

podilata

 

 KarzPreveza

 

Με διάθεση χιούμορ και πνεύμα καρναβαλικό η επιτροπή του καρναβαλιού Γυναικών Άρτας, μας ενημερώνει για την προετοιμασία που κάνει εν όψει του μεγάλου κεφιού της 10ης Φεβρουαρίου 2018. Συγκεκριμένα αναφέρει:

"Mε τα μελομακάρονα ακόμη στον ουρανίσκο και πριν προλάβουμε να ξεστολίσουμε και να κόψουμε όλες τις βασιλόπιτες, προχωράμε ολοταχώς τις προετοιμασίες για το Καρναβάλι Γυναικών Άρτας που θα γίνει το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 7 το απόγευμα.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, η Άτυπη Επιτροπή του Καρναβαλιού διοργανώνει συναντήσεις για την καλύτερη διοργάνωση της καρναβαλικής παρέλασης. Συναντήθηκε με το Δήμαρχο κ. Χ. Τσιρογιάννη, με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Κ. Χαρακλιά καθώς και με υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου Αρταίων, με τους οποίους συζήτησαν οργανωτικά ζητήματα και θέματα υποστήριξης για ένα ακόμη επιτυχημένο καρναβάλι.

 

Την Τρίτη 16-1-2018 συναντήθηκαν τα μέλη της άτυπης επιτροπής όπου μεταξύ ποτού και κοπής πίττας συζήτησαν για την προετοιμασία των αρμάτων και όλες τις λεπτομέρειες και την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018 στις 7 το απόγευμα όλοι οι αρχηγοί των γκρουπ του καρναβαλιού θα συναντηθούν στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Άρτας (ισόγειο) για να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τη ροή της καρναβαλικής παρέλασης.

 

Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο καρναβάλι… και αξίζει την υποστήριξη όλων μας διότι:

Αντέχει 37 χρόνια, θα συμμετέχουν 1500 καρναβαλιστές όλων των ηλικιών,το παρακολουθούν εκατοντάδες θεατές από όλη την περιφέρεια και δίνει κάθε χρόνο, βρέξει-χιονίσει, ένα εύθυμο και σατιρικό χρώμα στην πόλη της Άρτας.

Η Άτυπη Επιτροπή του Καρναβαλιού απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε όλες και σε όλους για μια δημιουργική συμμετοχή στο καρναβάλι του 2018, γεμάτη φαντασία, χιούμορ και κέφι.

Για δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα:

Κική Μανοπούλου: 6936393456

Κυριακούλα Κουτσούμπα: 6978595133

Λαμπρινή Τρομπούκη: 6948805702

Για την Άτυπη Επιτροπή του Καρναβαλιού Γυναικών Άρτας

Κική Μανοπούλου

Κυριακούλα Κουτσούμπα"

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πρέβεζας με Ανακοίνωσή της υπενθυμίζει στους ενδιαφερόμενους ότι είναι ανοιχτή η Πρόσκληση του Μέτρου 4.1 "Στήριξη σε επενδύσεις σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις" (Σχέδια Βελτίωσης) και η προθεσμία υποβολής φακέλων λήγει στις 2/4/2018.
Ολόκληρη η Ανακοίνωση έχει ως εξής:


Θέμα: Ανακοίνωση σχετικά με την 1η Πρόσκληση για τις δράσεις 4.1.1. και 4.1.3. του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014 – 2020.Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πρέβεζας
ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι έχει εκδοθεί δημόσια πρόσκληση για την
υποβολή φακέλων για το μέτροΜέτρο 4.1: Στήριξη σε επενδύσεις σε γεωργικές
εκμεταλλεύσεις.

Συγκεκριμένα παρέχεται στήριξη για:
 -Επενδύσεις ανέγερσης, επέκτασης, αποπεράτωσης, εκσυγχρονισμού,
αναδιάρθρωσης, μείωσης κόστους παραγωγής και δημιουργίας οικονομιών
κλίμακας, οι οποίες στοχεύουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των
βιώσιμων γεωργικών εκμεταλλεύσεων (Δράση 4.1.1).
 -Επενδύσεις αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ήλιος, αέρας,
γεωθερμία κ.λπ.) για ιδία κατανάλωση, ορθής διαχείρισης αποβλήτων και
υποπροϊόντων αλλά και αξιοποίησης τους για παραγωγή ενέργειας για ιδία
κατανάλωση, οι οποίες στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος
(Δράση 4.1.3).
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουναίτηση στήριξης έως 2/4/2018. Η αίτηση
υποβάλλεται ηλεκτρονικά στον ιστότοποhttp://www.ependyseis.grκαι εν συνεχεία,
ως φυσικός φάκελος, στη ΔΑΟΚ του τόπου μόνιμης κατοικίας του φυσικού
προσώπου ή της έδρας του νομικού προσώπου ή του συλλογικού σχήματος.
Αναλυτικά η πρόσκληση στην ιστοσελίδαwww.agrotikianaptixi.grκ.α.

Ε.Π.
Ο Αν. Προϊστάμενος
Ι. Αυγέρης

Οι Σύλλογοι Ηπειρωτών «Αναγέννηση» και Βορειοηπειρωτών «Πύρρος» και τα γυναικεία τμήματα «Σουλιώτισσες» και «Θυγατέρες της Ηπείρου», αντίστοιχα, την Κυριακή γιόρτασαν από κοινού την 105η επέτειο της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων και την 104η επέτειο της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου.
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με τη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στο ναό των Αγίων Αικατερίνης και Γεωργίου στο Ντίμαρς και ολοκληρώθηκαν με την πανηγυρική εκδήλωση στο Ηπειρώτικο Σπίτι στην Αστόρια.


Ο πρώην πρόεδρος της «Αναγέννησης» Ευθύμιος Παππάς, ο οποίος ανέλαβε ρόλο συντονιστή εξέφρασε την ικανοποίησή του για την από κοινού διοργάνωση των εκ-δηλώσεων και τόνισε ότι για πρώτη φορά δεν τελέσαν Αρτοκλασία, διότι η γιορτή τους συνέπεσε με την Κυριακή της Ορθοδοξίας.


O πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού Χρυσόστομος Δήμου συνεχάρη τους συλλόγους για την απόφασή τους να τιμήσουν τη διπλή επέ-τειο και τόνισε ότι το Βορειοηπειρωτικό είναι ένα από τα εθνικά θέματα. «Μόνο ενωμένοι θα μπορέσουμε να αγωνιστούμε για τα εθνικά μας θέματα, το Μακεδονικό, το Κυπριακό, το Βορειοηπειρωτικό και τα δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου», επεσήμανε ο κ. Δήμου. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην προσπάθεια δημιουργίας ενός παγκοσμίου φόρουμ για τη νεολαία των Ηπειρωτών. Ο αντιπρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας, Φώτης Γκαλίτσης, μετέφερε τους χαιρετισμούς του προέδρου Νικολάου Γκατζογιάννη και εστίασε την προσοχή τους στα πρόσφατα γε-γονότα στα Τίρανα με τους Τσάμηδες και κάλεσε τους Ηπειρώτες να παρακολουθούν τα γεγονότα και να είναι σε εγρήγορση.


Χαιρετισμούς απηύθυναν ο πρόεδρος του «Πύρρου» Κωνσταντίνος Τσούρης, η πρόεδρος των «Θυγατέρων της Ηπείρου» Κωνσταντίνα Κωλέζη και η αντιπρόεδρος των Σουλιωτισσών Εύα Καντλή. Ο πρόεδρος της «Αναγέννησης» Χρήστος Πανταζής αναφέρθηκε στο έργο και στους αγώνες των Ηπειρωτών και απένειμε τιμητική πλακέτα στον πρώην πρόεδρο Γιώργο Λώλη. Ο τιμώμενος αναφέρθηκε με συγκίνηση στις έξι δεκαετίες που συμμετέχει και υπηρετεί από διάφορα αξιώματα τον Σύλλογο «Αναγέννηση» και τόνισε πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε από αγάπη για την ΄Ηπειρο. «Η ‘Αναγέννηση’ ήταν για μένα η δεύτερη οικογένεια», πρόσθεσε ο κ. Λώλης.


Αμέσως μετά απονεμήθηκαν οι υποτροφίες στις πρωτοετείς φοιτήτριες Φιλίτσα ΄Αρτα και Χριστίνα Μπογδάνη.


Ο δημοσιογράφος του «Ε.Κ.», Δημήτρης Τσάκας, ο οποίος ήταν και ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, περιέγραψε τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στην απελευθέρωση των Ιωαννίνων και τόνισε ότι «οι μάχες για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, της πρωτεύουσας της Ηπείρου, κράτησαν τρεις περίπου μήνες, από τις 29 Νοεμβρίου 1912 έως την απελευθέρωση στις 21 Φεβρουαρίου1913».


Στη συνέχεια, μίλησε για την επέτειο της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου: «Η17η Φεβρουαρίου 1914 είναι μια ιστορική ημέρα την οποία πολλοί Νέοέλληνες την έχουν προ πολλού ξεχάσει, ενώ άλλοι και ο πολιτικός κυρίως κόσμος την έχουν καταχωνιάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας».


Αμέσως μετά αναφέρθηκε στους αγώνες των Ηπειρωτών της Αμερικής, της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας και των Ηπειρωτικών Σωματείων και τόνισε ότι «έπαιξαν
καταλυτικό και ηγετικό ρόλο στον αγώνα της Ομογένειας για το Βορειοηπειρωτικό».

«Εορτασμοί όπως ο σημερινός μάς παρέχουν την δυνατότητα να σκύψουμε ευλαβικά το γόνυ στον μακαριστό Μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανό και σε όλους τους αγωνιστές για την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου. Μας παρέχουν την δυνατότητα να σκύψουμε ευλαβικά το γόνυ και στους μάρτυρες του σταλινικού καθεστώτος του Εμβέρ Χότζα καθώς και σε εκείνους που λόγω του Σιδηρούς Παραπετάσματος πέθαναν στην ξενιτιά με την ελπίδα να ανοίξουν τα σύνορα και να προσκυνήσουν τα άγια χώματα στα οποία γεννηθήκαμε», είπε ο κ. Τσάκας. Και συνέχισε: «Η κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος και η αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Αλβανία άλλαξε τα δεδομένα και στον αγώνα της Ομογένειας για το Βορειοηπειρωτικό».


Στη συνέχεια, ο ομιλητής αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Βόρειος ΄Ηπειρος και κάλεσε τους Βορειοηπειρώτες να κατοχυρώσουν τις περιουσίες τους διότι «οι αλβανικές αρχές με διάφορα προσχήματα και μεθοδεύσεις προσπαθούν να υφαρπάξουν τις περιουσίες μας».


«Καλούμαστε λοιπόν να ενδιαφερθούμε για τις περιουσίες μας και να τις κατοχυρώσουμε. Να καταβάλουμε τους φόρους, ούτως ώστε οι τίτλοι ιδιοκτησίας να παραμεί- νουν στα δικά μας χέρια και το πιο σημαντικό να μην έχουν ούτε ίχνος υποθήκης. Λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης ενδέχεται μερικοί να αποφασίσουν να πουλήσουν τις περιουσίες τους με τις γνωστές σε όλους συνέπειες. Πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και σε επικοινωνία με τα χωριά μας ούτως ώστε ακόμη κι αν πωληθεί μια ακίνητη περιουσία να περάσει στα χέρια των Ελλήνων».

 

(Πηγή: Εθνικός Κήρυξ Ν.Υ. „https://www.ekirikas.com“)

Γραφείο Τύπου και επικοινωνίας

Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού (ΠΣΗΕ)

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.