Με ελληνικό λογισμικό η συντήρηση στο μετρό του Λονδίνου! – Η συνεργασία της ΤΕΚΜΟΝ με τον οργανισμό TfL
Η είδηση είναι εντυπωσιακή, όμως επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το γεγονός ότι οι Έλληνες μπορούν να εξάγουν …τεχνολογία ακόμα και στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.
Σαφώς, δεν θα πρέπει να θεωρείται τυχαίο ότι ο φορέας διαχείρισης των συγκοινωνιών του Λονδίνου επιλέγει το λογισμικό της ΤΕΚΜΟΝ για την ενημέρωση των εργαζομένων και τον συντονισμό των εργασιών συντήρησης στο μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας!
Τι ακριβώς έχει συμβεί:
H TEKMON ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας της με τον οργανισμό TfL (Transport for London), τον φορέα που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο και τον συντονισμό των δημόσιων μεταφορών στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. Από τις αρχές Αυγούστου περισσότεροι από 1500 εργαζόμενοι του London Underground που εκτελούν εργασίες συντήρησης στο υπόγειο δίκτυο χρησιμοποιούν το λογισμικό της ελληνικής εταιρείας με έδρα τα Ιωάννινα.
Το μετρό του Λονδίνου, το πρώτο υπόγειο επιβατικό σιδηροδρομικό δίκτυο του κόσμου, διαθέτει 11 γραμμές, 270 σταθμούς, 402 χιλιόμετρα τροχιάς και εξυπηρετεί περισσότερους από 5 εκ. επιβάτες την ημέρα. Για τη συντήρησή του εργάζονται περισσότεροι από 1500 εργαζόμενοι, οι οποίοι εκτελούν τεχνικές εργασίες στα τούνελ και τους επιβατικούς σταθμούς.
Οι εργασίες συνήθως λαμβάνουν χώρα βραδινές ώρες κατά τις οποίες δημιουργούνται ολόκληρα εργοτάξια για λίγες ώρες. Η διαδικασία, σύμφωνα και με την αντίστοιχη τεχνική νομοθεσία, προβλέπει οι εργαζόμενοι κάθε βάρδιας πριν εισέλθουν στο εργοτάξιο να συγκεντρώνονται σε έναν κοινό χώρο συνάθροισης – συνήθως σε ειδικά διαμορφωμένα κοντέινερ. Εκεί λαμβάνουν οδηγίες για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν και παρακολουθούν ειδικές ενημερώσεις Υγείας και Ασφάλειας για τον συγκεκριμένο χώρο που πρόκειται να εργαστούν. Στη συνέχεια κάθε εργαζόμενος συμπληρώνει ένα ερωτηματολόγιο και, αν απαντήσει σωστά, παίρνει άδεια εισόδου.
Το τελευταίο διάστημα, λόγω του COVID-19και των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης που επιβλήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, οι ενημερώσειςάρχισαν να γίνονται σε εξωτερικούς χώρους και σε μικρότερα γκρουπ εργαζομένων. Όμως, η νέα αυτή διαδικασία αποδείχτηκε αναποτελεσματική καθώς οι ελεύθεροι ανοιχτοί χώροι στο Λονδίνο είναι περιορισμένοι, η ενημέρωση πολλών γκρουπ απαιτεί περισσότερο χρόνο, ενώ ο συνωστισμός ακόμη και με αυτό τον τρόπο δεν μπορούσε να αποφευχθεί.
Στη διαδικασία αναζήτησης μιας πιο αποτελεσματικής και ασφαλούς λύσης, ηTEKMON-η οποία εξειδικεύεται στην ψηφιοποίηση διαδικασιών για εργαζομένους εκτός γραφείων-κατέθεσε την πρότασή της για την εφαρμογή Remote Briefing. Οι εργαζόμενοι, μία ώρα πριν την έναρξη της βάρδιάς τους, ανοίγουν το mobile appτης TEKMONκαι παρακολουθούν τις ενημερώσεις απευθείας από τη συσκευή τους. Κατατοπίζονται για τις εργασίες που θα ακολουθήσουν, ενημερώνονται για τις όποιες επισφαλείς συνθήκες του χώρου, επιβλέπουν σχέδια του εργοταξίου, αναγνωρίζουν τις εξόδους κινδύνου, πληροφορούνται για τα σενάρια διαφυγής κ.ά. Στη συνέχεια απαντούν σε μια σειρά σχετικών ερωτήσεων και με την επιτυχή υποβολή τους, τους παρέχεται ένας μοναδικός κωδικός που χρησιμοποιείται για την είσοδο τους στον χώρο.
Η συγκεκριμένη λύση που τηρεί τις υπάρχουσες προδιαγραφές του κανονισμού Υγείας και Ασφάλειας παρέχοντας ψηφιακά την απαιτούμενη ενημέρωση των εργαζομένων, έγινε δεκτή από τα στελέχη και όργανα του TfL, ενώ υποστηρίχθηκε και από τον κυβερνητικό οργανισμό Office of Railand Roadτης Μεγάλης Βρετανίας. Από τον Αύγουστο οι διαδικασίες ενημερώσεων και έγκρισης εισόδου των εργαζομένων στα εργοτάξια του μετρό του Λονδίνου γίνονται πλήρως αυτοματοποιημένα μέσω του λογισμικού της TEKMON.
Ο Δρ.Νικόλαος Ζήνας, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας δήλωσε σχετικά: «το 80% των εργαζομένων παγκοσμίως εργάζονται εκτός γραφείου σε κλάδους όπως η κατασκευή, η βιομηχανία και οι μεταφορές. Οι εργαζόμενοι αυτοί σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από την τεχνολογία. Είναι υπαρκτή και άμεση η ανάγκη ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους και στην ΤΕΚΜΟΝ αναπτύσσουμε τεχνολογία ειδικά σχεδιασμένη για αυτές τις ομάδες εργαζομένων. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένας οργανισμός όπως οTfL μας εμπιστεύτηκε για να βοηθήσουμε τους εργαζομένους μιας τόσο κρίσιμης εγκατάστασης, όπως αυτή του μετρό του Λονδίνου, να εργάζονται ασφαλέστερα».
Ποια είναι η ΤΕΚΜΟΝ:
Η εταιρεία παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις προηγμένης τεχνολογίας στον χώρο της πληροφορικής σε επιχειρήσεις και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη έξυπνων ψηφιακών εργαλείων για εταιρείες που απασχολούν εργαζομένους εκτός γραφείων.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει το ομώνυμο λογισμικό, την πρώτη ολοκληρωμένη λύση για τον αποτελεσματικό προγραμματισμό και την εποπτεία καθημερινών εργασιών τωνεργαζομένων εκτός γραφείων και τη διαχείριση εκτάκτων περιστατικών και συμβάντων.
Για τις υπηρεσίες της στον τομέα ανάπτυξης λογισμικού η εταιρεία βραβεύθηκε το 2016 με το βραβείο Καλύτερης Νέας Επιχείρησης Ανάπτυξης Λογισμικού στα ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ Awards, το 2017 κέρδισε το Χρυσό Βραβείο στα Business IT Excellence Awards στην κατηγορία “Επιχειρησιακή Συνέχεια” για την εφαρμογή του συστήματός της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το 2018 διακρίθηκε με το Χρυσό Βραβείο στα SupplyChain Awards στην κατηγορία “Δομημένες επικοινωνίες και ψηφιοποίηση διαδικασιών” για την εφαρμογή του συστήματος της στα κέντρα Διανομής του ΑΒ Βασιλόπουλου.
Το Νοέμβριο του 2018 ολοκληρώθηκε η επένδυση του Venture Capital Uni.Fund στην ΤΕΚΜΟΝ, με στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη της εταιρείας με την είσοδό της σε νέες αγορές. Η ΤΕΚΜΟΝ έχει έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον με δημοσιεύσεις σε επιστημονικά συνέδρια στο αντικείμενο των Global Navigation Satellite Systems (GNSS), IoT και ICT Συστημάτων Έγκαιρης Ειδοποίησης.
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στα Ιωάννινα και απασχολεί 10 εργαζομένους στα Ιωάννινα και την Αθήνα.